2010. november 15., hétfő

Növekszik a luxuscikkek iránti kereslet

TRENDMAGAZIN

A válság hatására világszerte csökkent az emberek költekezési kedve anyagi helyzetüktől függetlenül. A mélypont 2009-ben volt, addigra valamennyi kereskedelmi termék forgalma csökkent kisebb-nagyobb mértékben. Bár a recesszió hatása még mindig érezhető és a gazdasági folyamatokban jártas szakértők szerint egy újabb hitelválság réme is fenyegethet, mégis - az előzetes várakozásokkal ellentétben - 2010-ben nőtt a vásárlási, költekezési kedv a világon.


Ez jó hír, mert nemcsak azt mutatja, hogy valóban kifutóban van a gazdasági visszaesés hatása legalább rövidtávon, hanem feltehetően a luxuspiac eladási mutatóinak növekedése maga után vonhatja más piacok emelkedését. Több oka lehet a fellendülésnek, sok ország gazdasága felívelőben van, a fejlettebb államok kormányai munkahelyeket létesítettek, illetve megkönnyítették a magánvállalatok számára a nyereséges működést, így bátrabban bővítették alkalmazottaik számát. Úgy tűnik, a gazdagok megunták 2009-es ruhatárukat és a tavalyi Manolo Blahnik cipőiket. A fogyasztók bizalma jól láthatóan visszatért, jobban bíznak egy adott luxustermék megvásárlásának ésszerűségében és saját anyagi helyzetük jövőjében egyaránt.

Tovább a Trendmagazin.hu-n: http://trendmagazin.hu/cikk/novekszik-a-luxuscikkek-iranti-kereslet